أمير كرارة يتضامن مع يوسف الشريف .. و«الأخير يعلق»

« المبدأ » حاجة عظيمة كفكرة

أعاد الفنان أمير كرارة، نشر مقطع فيديو من حوار الفنان يوسف الشريف لبرنامج مساء DMC مع المذيع رامي رضوان، ظهر خلاله وهو يتحدث عن مسلسل الاختيار، وأهمية تقديم عمل فني يتناول شخصية تكون قدوة للشباب كل عام، وذلك عبر حسابه الشخصي على موقع “تويتر”.

وقال الشريف في الفيديو “أنا ممكن لو محصلش السنة الجاية مسلسل زي الاختيار، ألوم عليهم أقولهم إزاي متعملوش مسلسل زي كده، إزاي كل سنة منعملش مسلسل فيه قدوة لشبابنا، الشباب طول الوقت بيدوروا على قدوة، دي غريزة في البشر على طول باصص انا نفسي ابقى زي ده، حكاية انك تقدم قدوة بطل شهيد ومن القوات المسلحة دي حاجة حلوة جدا، مبدأ حلو جدا”.

وتابع “المبدأ حاجة عظيمة كفكرة، تنفيذ بيتر ميمي ممتاز، أمير شفت له مشاهد هايلة والممثلين كلهم حتى اللي لعبوا ضيوف شرف شفت مشاهد وضحت لي ده”.

وكتب أمير في تعليقه على كلام الشريف “أخويا وحبييي النجم يوسف الشريف، شكرا لكلامك وحبك اللي من قلبك، وربنا يرحم كل شهدائنا اللي ضحوا بحياتهم علشان البلد دي تفضل دايما بخير”.

من جانبه أعاد يوسف الشريف نشر ما كتبه أمير، وصاحبه بتعليق له جاء فيه “اخويا ابن الأصول النجم أمير كرارة”.

“الاختيار” سيناريو وحوار باهر دويدار، عن سيرة البطل الشهيد أحمد منسي، إخراج بيتر ميمي، بطولة أمير كرارة، أحمد العوضي، ومن المقرر تقديم جزء ثان منه في رمضان 2021، على أن يكتبه هاني سرحان، ويلعب البطولة فيه كريم عبدالعزيز.

0
التخطي إلى شريط الأدوات